Monday, June 8, 2009

TERAPI RESDUNG

Ramai yang tidak sedar bahawa dalam diri manusia ada sejenis ulat yang memakan anggota badan manusia tanpa disedari. Ulat tersebut dikenali sebagai ulat resdung yang pada satu peringkat yang paling teruk dan kritikal ia menyerang dan memakan otak manusia sehingga mengakibatkan rosak urat saraf dan segala sistem di dalamnya.
“Ada 44 jenis resdung pada manusia. Kalau melibatkan keguguran rambut, ini bermakna ulat resdung telah sampai ke tahap memakan umbi di kulit kepala”
Sebenarnya penyakit resdung dimiliki oleh semua orang tak kira sama ada kuat batau tidak. Apapun resdung perlu dirawat. Terdapat berbagai jenis rawatan digunakan.
Walaupun penyakit resdungnya agak serius, ia masih boleh dikawal setelah semua ibu dan hama resdung dikeluarkan.
Permakanan memberi impak yang paling penting dalam mengaktifkan ulat, resdung di tubuh manusia dan begitu juga dengan persekitaran. Sebenarnya hampir setiap hari manusia terdedah kepada kekotoran alam sekitar. Malah, segala udara kotor seperti habuk, asap dan sebagainya masuk ke dalam rongga hidung dan akan terkumpul di satu tempat menyebabkan hidung akan terasa gatal dan seterusnya merebak ke seluruh muka.

PANTANG LARANG DALAM PERUBATAN SEMASA RAWATAN RESDUNG
Syarat-syaratnya:-
1) Jangan makan makanan laut seperti sotong, ketam, udang dan kerang.
2) Sos tiram yang terlalu kerap.
3) Sambal belacan dan jeruk.
4) Makanan yang terlalu pedas.
5) Telur untuk mereka yang berjerawat dan menghidapi resdung yang teruk.

Alamat: Pusat Kecantikan Cleopatra,
Blok 3, Lot 3, Tingkat 1,
Batu 4, Jalan Utara,
Bandar Indah,
90000 Sandakan. Sabah.

No comments:

Post a Comment